28 June 2011

Kakak, Abang Dan Afiq

Syukur kerana aku dikurniakan 3 anugerah dari Ilahi ini. Merekalah racun dan mereka jugalah penawarku. Setiap mereka punya cerita tersendiri.

Anakku yang sulong adalah lelaki. Masa artikel ini aku coret umurnya dah 8 tahun. Muhammad Danish Syameer namanya. Tapi lebih mesra dipanggil Amer. Seorang yang manja. Lebih manja dari adik2 yang lain. So far seorang yang boleh diharapkan. Mudah2an sampai hujung nyawanya dia begitu.

Anak sulungku... Amer

Manakala anak keduaku adalah Dhiya Syameera. Masa ini umurnya 5 tahun. Seorang yang ceria dan agak agresif berbanding anak2 lelakiku. Agak nakal sebenarnya si kakak ini. Tapi seorang yang penyayang. Mulutnya pula boleh tahan becoknya. tapi kalau pertama kali jumpa orang memang pemalu nampaknya.

Kakak Yaya, anak keduaku.

Anakku yang bongsu (buat masa nie la), Allahyarham Muhammad Danish Syafeeq. Allahyarham? Baca kisah Afiq di Entri II ni. Umurnya 2 tahun. Masa hayatnya kami memanggilnya adik malah kekal hingga kini. Tapi adik kalau sebut namanya sebagai Dadi (pelat nak sebut Danish). Seorang yan manja seperti abangnya juga.

Wildanku, Afiq.


Permata2 hatiku.

No comments: