18 June 2011

Kehilangan

Mmmm... (panjang benar nk fikir sebelum nak tulis entri ni)... Okla entri ni dan antri2 seterusnya adalah sekadar nak kongsi pengalaman aku apabila kehilangan orang tersayang. Tentang apa yang aku rasa. Dan camna aku cuba atasinya. Sure korang nak taukan siapa orang tersayang yang aku maksudkan. Klau korang taknak tau pun aku nak citer gak ;p Okla bkn main2 tapi ni cara aku nak hiburkan hati. Sebenarnya tanggal 04 Februari 2011 aku telah kehilangan anak ketigaku, Muhammad Danish Syafeeq atau nama manjanya Afiq. Allahyarham meninggal ketika umurnya genap 2 tahun. Syukur walau aku dipinjamkan dengannya hanya selama itu.


Inilah rupa Allahyarham anakku dari usianya sehari sehingga genap 2 tahun.
Setiap gambar mewakili penambahan bulan usianya. Comelkan ;p

Afiq sememangnya anak yang sihat. Sepanjang yang aku tahula. Seorang budak yang baik, cerdik dan senang jaga (siapa lagikan nak puji cenggitu klau bukan emak dia). Dia memang seorang yang cepat dapat sesuatu kalau kita ajar. Dan yang penting tak banyak ragamnya dan bukan yang kuat nangis tapi agak manja dengan mamanya. Seorang yang kuat makan dan boleh duduk lama2 kat satu tempat coz untuk makan. Afiq juga bukan seorang yang lasak tapi nakal jugakla kerana suka nyakat kakaknya. Orang kata budak baik macam gitu memang umurnya pendek. Tapi entahlakan ajal maut di tangan-Nya. Dan sememangnya Afiq pergi dulu sebelum mamanya. Oh ya Afiq lahir pada 11 Januari 2009.

Kita sambung kisah seterusnya di Entri III k.

No comments: