26 June 2011

Pasal Doktor Lagi

Pada doktor2 jangan bimbang. Bukan berkongsi kisah luka di sini. Bukan juga melahirkan rasa marah lagi. Sekadar menghargai jasa doktor yang benar2 ikhlas menjadi doktor. Semalam aku baca CERITA INI. Tersentuh aku dengan jasa2 doktor yang benar2 berkorban jiwa dan raga mereka. Terima kasih doktor. Moga jasa kalian diredhai dan dirahmati-Nya. Nak jadi cerita pula, balik kerja tengok cerita Gifted Hand. Juga mengenai jasa2 doktor. Aku menangis waktu tengok babak operation tu. Dok bayangkan aku dalam situasi emak budak2 (pasangan kembar siam) itu. Dan terbayang bagaimana tertekannya doktor2 itu menjalankan tugas demi menyelamatkan nyawa pesakit mereka serta membawa harapan ibu bapa budak2 tu. Aku dapat rasakan bahawa tugas dan tanggungjawab doktor bukan mudah. Mereka juga punya hati dan perasaan. Terima kasih doktor2 itu yakni doktor2 yang banyak membantu menyelamatkan nyawa dengan izin-Nya serta doktor yang menggembirakan hati keluarga yang diselamatkan itu. Sesungguhnya hanya Allah sahaja yang dapat membalas budi kalian.

No comments: