21 July 2011

Pasal Doktor Lagi

Mmmm... aku dah tak tau nak tulis apa. Tapi rasa kecewa pasal sang doktor bertamu kembali. Kes salah diagnosis penyakit anakkku berulang lagi. Tapi kali ini di klinik berbeza dan sudah tentunya doktor yang berbeza. Ya! Allah kenapalah doktor2 yang aku temui sejak kebelakangan ini semuanya macam dah tak hargai nyawa pesakit. Bagi mereka mungkin cuma duit agaknya.

Hari itu, 19 Julai 2011 aku bawa anak daraku, Yaya ke Klinik Penawar sebab mata sebelah kanannya bengkak dan merah. Tanpa menyentuh anakku, tanpa diambil suhu badan atau dilakukan pemeriksaan rutin yang lain anakku disahkan sakit mata. Dan kata doktor pasti satu keluarga akan terkena jangkitan nanti. Aduss power sungguh doktor ini dapat meramalkan masa depan. Lagi power sebab tak perlu langsung buat pemeriksaan kat anakku. Kata doktor dalam jarak macamni (anggaran 1 meter anak aku berdiri darinya) dia kata boleh terkena jangkitan. Oooo takut sakit mata rupanya doktor ni. Doktor! Kalau takut ambil risiko jangan jadi doktor k.

Ekoran itu aku terpaksala ambil EL selama 3 hari coz nak jaga kakak kat rumah. Takkan nak hantar kat rumah pengasuh lagi. Nanti berjangkit pula kat orang lain. Tup2 rupa2nya kakak demam pula. Dahla doktor tak bagi ubat demam. Nasib baikla ada stok ubat demam kat rumah, bolehla Yaya makan. Kalau tak makan ubat matala jawabnya anakku ini. Sah klinik ini juga akan aku senarai hitamkan dalam diari hidupku atau doktor itu sahaja barangkali. Entahla....

No comments: