24 July 2011

Yaya Demam Panas

Malam tadi tiba2 suhu badan Yaya naik sangat tinggi. Masa aku ambil sukatan tu bacaan dia dah lebih 40°C. Tangan aku masa tu dah menggigil nak bagi makan ubat atau nak bagi ubat bontot. Tapi bila cek sukatan ubat kat peti sejuk cuma 125 berbanding ubat makan 250mg kandungan paracetamol. Sudahnya aku bagi ubat makan. Paksa dia mandi. Tapi suhu cuma turun 39.08 jer. Aku makin panik. Pengalaman dengan Allahyarham Afiq kembali mengganggu kotak fikiran aku. Jam dah pukul 10.00 malam. Abahnya pula out station. Aku memang buntu sangat. Hanya air mata sahaja yang menjadi teman akrabku ketika itu. Akhirnya aku buka kolam kat dalam bilk air di rumah. Pamkan angin dan masukkan air. Aku suruh Yaya mandi ditemankan si abang. Lega hati bila suhunya turun malam itu. Tapi panas semula menjelang subuh. Tapi kali ini dia sendiri nak mandi dan berendam dalam kolam. Amalam mandi dan berendam berterusan berjaya menyejukkan badan kakak. Alhamdulillah kakak kembali sihat semula. Tapi berganti dengan abangnya pula. Banyak berendam gamaknya. ;p

No comments: